29 januari 2012

För världen kanske du bara är
      en enda människa...
       men för en människa
    kan du vara hela världen.



Jag tror att många ibland stött på någon, kanske som allra hastigast, i förbi farten, som sagt ett litet vänligt ord, gett en varm blick och det förändrade ens dag. Så har det åtminstone varit för mig. I stunder av misströstan, ångest har en ibland okänd människa förändrat min dag. Så visst har det enorm betydelse hur vi "beter" oss mot varann. Åtminstone jag borde tänka på detta oftare, då man stressar runt i vardagen. Herre, jag ber att vi skall se varandra. Öppna våra ögon. Amen

4 kommentarer:

  1. Absolut jätteviktigt att vi förstår att vi är viktiga här i tillvaron.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  2. Tittar bara in för att säga Hej!

    Kram, Gunveig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunveig!

      Vad ROLIGT att höra ifrån dig! Hoppas du mår bra!!

      Många kramar från Cia

      Radera