7 februari 2012

Målet

Bönen

Låt min bön vara
både medel och mål
Du vet ju allt
om mig, allt jag vill
och allt jag behöver

Kanske målet är
att lära sig lyssna
och inte att begära
Att lyssna och lyda
är då både medel och mål

Text: Ole Jakobsson  Musik: Roger Wingren


Ibland sägs det ju att vägen är en del av målet. Tanken slog mig då jag kort reflekterade över mitt eget liv. Förenklat kan man säga att jag levt ungefär halva livet (om Gud så vill). Och det som fick mig att tänka i de banor att vägen kanske är målet är att man/jag ständigt lär mig nya saker, inser nya saker. Och om vägen är målet, borde man inte då verkligen ta vara på livet vi lever just nu, inte sen. Vi blir nog aldrig "färdiga". Vad högfärdiga vi skulle bli då... Vilken lättnad att vi får vara barn hela livet, Livets barn.

Allt gott, Cia

3 kommentarer:

  1. Vet du, vad? Jag tycker du skriver så vackert, jag har säkert sagt det förr men jag säger det igen ♥

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är svårast, att leva i nuet. Man vill gärna vara i framtidens projekt och längta till.
    Bra skrivet, Kram ulla

    SvaraRadera
  3. Härligt med fler sunda familjer då det gäller kropp och själ.
    Tack för fin kommentar.
    Kram ulla

    SvaraRadera